Akihabara

Z Nao (użytkownikiem Couchsurfingu, Japończykiem i studentem na wakacjach) umówiona byłam przy głównym wejściu do stacji Akihabara. Dojechałam tam na czas ale nie uwzględniłam tego, że to będzie tak duże i przez chwilę stałam przy złym wejściu. Gdy się zorientowałam szybko przeszłam na dobre miejsce i tam już go odnalazłam. 
 
Akihabara to raj dla miłośników anime, mangi, jpopu i elektroniki. Tutaj można mangę czytać jak i kupić (także używane, w świetnym stanie!). Dostaniesz tutaj również anime, ale to tylko wierzchołek góry lodowej.

To co naprawdę skrywa w sobie Akihabara to sklepy fanowskie i salony gier. Możesz tutaj znaleźć ubrania do cosplayu (przebieranie się za postaci z mangi i anime) jak i poczuć się jak prawdziwy arystokrata w jednej z wielu kawiarni typu maid cafe ( kelnerki są ubrane w stroje pokojówek i grają twoje służące traktując cię jak Pana domu). 

Salony gier oferują prysznice a niektóre także łóżka (bo przecież można iść na godzinę lub dwie spać a potem wstać i znowu grać!). Najpopularniejsza gra to Pachinko. Do gry potrzebne są metalowe kulki, które kupujemy w salonie. Wygraną również są kulki, które można wymienić na nagrodę (np. zegarek) ponieważ hazard w Japonii jest nielegalny. Ale co ciekawe kulki można też niedaleko salonu wymienić na pieniądze. I o czym też powszechnie wiadomo salony Pachinko kontrolowane są przez Yakuzę (japońską mafię).

 
Zobaczcie jak to wygląda w rzeczywistości:
 
Słyszeliście takie wyrażenie jak Otaku? To określenie na osobę, która jest zafascynowana.. no właśnie czym? Na początku to określenie odnosiło się do fanów anime i mangi, teraz to nie jest do końca pewne. Nomura Research Institute podzieliło termin otaku na 12 różniących się miedzy sobą definicji. Otaku może interesować się także elektroniką, albo grami komputerowymi jak i jpopem. Bo fani Jpopu również znajdą coś dla siebie. Weszliśmy z Nao przypadkiem do kilkupiętrowego sklepu który był w całości (powtarzam, kilkupiętrowy!) poświęcony tylko jednemu zespołowi. Zespoł nazywa się AKB48 i ma… 89 członków. Same dziewczyny i są przesłodkie (aż do przesady). Większość ich fanów to mężczyźni. W sklepie był także teatr, gdzie te dziewczyny każdego dnia występują (przecież mogą się zmieniać, jest ich aż 89! ^^)
 
Akihabara to dzielnica również dla dorosłych klientów. Japończycy mają bardzo wybujałą wyobraźnię i wsex shopach można znaleźć przeróżne rzeczy. Nie zgłębiałam swojej wiedzy na ten dostępnych produktów. Wiem jedynie tyle, że Japonia ma obecnie ujemny przyrost naturalny, dużo Japończyków nie ma stałych partnerów a sex shop ma im pomóc zaspokoić swój popęd. 
 
Akihabara to również liczne sklepy, w których można znaleźć najnowsze wynalazki z dziedziny elektroniki. Nie trzeba ich od razu kupować, można najpierw wypróbować 😉
 
Chodząc po tej dzielnicy przez cały czas słyszałam w głowie tekst z pewnego filmu. Wstyd się przyznać, ale miałam przed oczami scenę z Kilera „Mają rozmach skurwisyny” (a to dlatego, że dzień przed moim odlotem oglądaliśmy z Kubą ten film, by nie było nam smutno!)
 
Zobaczcie moje pozostałe dwa filmiki:
 
 
 
Skomentuj

