Dlaczego Japonia?

Nie jestem pewna kiedy zaczęła się moja fascynacja Krajem Wschodzącego Słońca. 10 lat temu? 11? Nie pamiętam dokładnej daty lecz pamiętam uczucie towarzyszące pierwszym kontaktom z tym krajem. Japonia wydawała mi się być krajem nie z tej Ziemi. Wszystko było takie inne, pociągające. Zagłębiałam się w tą kulturę oglądając filmy, anime, słuchając muzyki, czytając książki, mangę a nawet ucząc się trochę języka… Mimo, że Japonia była mi bardzo bliska była też bardzo daleka.

Miałam cichą nadzieję, że może kiedyś uda mi się tam dostać. Bilet kupiłam już w maju. Był to bardzo spontaniczne, ale jednocześnie przedyskutowane z mężem, którego przecież miałam zostawić by spełnić swoje marzenie. Jednak pomimo tego, że bilet kupiłam w maju dopiero we wrześniu zaczęłam  przygotowania. Po zakupie biletu, jeszcze w tym samym miesiącu, pogorszyło się moje zdrowie. Nie będę opisywać tutaj szczegółów, chciałam tylko zobrazować całą sytuację przed wylotem. Mój wyjazd stanął pod wielkim znakiem zapytania. Po przebytych zabiegach czekałam na decyzję lekarzy… i usłyszałam, że mogę jechać! 

I oto jestem. W Japonii. Moja stopa stanęła na japońskiej ziemi dokładnie 02.11 o 11:20 (czasu japońskiego). W Japonii planuję być do 20 stycznia.Co będę robić przez ten czas? Póki co zostaję do 11.11 w Tokio, potem jadę do Maebashi, gdzie będę pracować w tradycyjnej japońskiej gospodzie –ryokanie. Za darmo, bo w ramach wolontariatu zoorganizowanego przez WWOOF
Skomentuj

